love is not only a single word..
love need a true feeling to feel it

Saturday 4 December 2010

WARKAH BUAT KEKASIH

Kepadamu Adamku.. Ku utuskn warkah ini agar kau mengerti perasaan ku sebagai seorang gadis.. Agar kau memahami naluri hatiku.. Agar kau terus mencintaiku.. aku akui perasaan cinta itu ada..tidak pernah aku menafikan betapa indahnya anugerah Allah s.w.t ini..anugerah yg ada pd diri tiap2 manusia.. namun Adamku.. aku lebih mencintai keluargaku.. Bondaku mengajar aku adab dan tatatertib sebagai se0rang muslimah..ingatanku padanya tidak pernah luput..Ayahandaku begitu menjaga pergaulanku..kemana sahaja aku pergi..pasti aku khabarkan kepada mereka..siapa temanku,bila pulangku..malah teman2 ku turut mengatakan aku anak emas..masakan tidak..telef0n bimbitku sentiasa berbunyi..tapi shabtku..aku merasa bhagia sekali.. Adamku.. Aku tidak pernah lekang dgn airmata,cemburu,sensitif dan marah..bukankah itu sifat wanita?  Mungkinkah aku tersalah penilaian trhdapmu Adamku? Andai aku tersilap langkah,terlanjur bicara..sudilah kiranya kamu memaafkan ku.. Adamku.. Bukan aku tidak mahu mengatakan kalimah cinta padamu..tapi sifat maluku sebagai gadis membtaskn ku..usahlah kau menganggap aku tidak setia.. Adamku.. Moga kiranya kau bahagia bersma dia skiranya cinta dan hatimu bukan lagi buatku..  Adamku.. Fahamilah jiwaku ini..tidak pernah terlintas dihatiku menyesal mengenalimu..tidak pernah niatku meyakitimu.. Adamku.. Pernahkah kau menyintaiku? Pernahkah kau merinduiku? Namun adamku..simpanlah rasa rindu dan cintamu buatku hingga ke Jannatul Firdaus.. Bimbinglah diriku ke arah jalan yang diredhai Allah.. d0aku.. 'Ya Allah..sekiranya dia tercipta untuk ku..maka dekatkan lah kami..andai dia baik dan mendekatkan diriku padaMU..maka satukanlah kami..namun jika dia bukan terciptaku maka hapuslah rasa cinta ini..jauhkan diriku daripadanya agar aku mencintai orang yg selayaknya'

No comments: